29 sierpnia 2025

Dwa narody przed Potopem



Ma głęboki sens to, czego nauczał cztery wieki temu ksiądz Wojciech Dębołęcki: przed Potopem był naród Seta (Scyta) i naród Kaina. Tożsamość narodowa wykuwa się w przeciwnościach. Pan Jezus wiele mówił o Kainie w Orędziach, które przekazała Vassula Ryden:

"Jest dziś w Moim Kościele taki podział, jakiego nigdy wcześniej nie było. Jak Kain i Abel, bracia, a jednak różniący się od siebie, z jednej krwi, jednak tak odmienni."

Abel nie miał potomków, miał ich Set. Czy to nie dziwne, że nie słyszymy wiele o narodzie Seta, zmagającym się z narodem Kaina? A jednak ks. Dębołęcki to wyjaśnił: syn Adama miał na imię Scyt, lecz tylko Słowianie potrafią to imię wymówić. Dlatego powszechnie przyjęto imię Set. I pisał ks. Dębołęcki o zmaganiach narodu Scyta z narodem Kaina:

"Panoch (lub Anach po Żydowsku) Czwarty Pan świata, zaraz począł siłą bunty Kainianów przeciwko Państwu Scytyckiemu gromić, póty aż ich 560 roku po stworzeniu świata podbił, nie tylko pod posłuszeństwo, jak dziesięć lat przedtem, ale też i pod hołdy; przeto iż podbici pierwszy raz, znowu się byli zbuntowali."
("‎Wywód jedynowłasnego państwa świata", ks. Wojciech Dębołęcki, 1633 r.)

Było to w 560 Roku Świata, czyli na długo przed Potopem.

 

Radosna gorliwość, praca uszczęśliwiająca



"O, ludzie, dlaczego chcecie być zmęczeni, zrozpaczeni, utrudzeni, zniechęceni, przygnębieni, skoro możecie być odciążeni i pocieszeni? Dlaczego i wy, Moi apostołowie, chcecie odczuwać zmęczenie misją, jej trudność, jej surowość, gdy tymczasem – posiadając ufność dziecka – moglibyście mieć tylko radosną gorliwość, promienną łatwość dla wypełnienia misji? Zrozumielibyście i odczuli, że ona jest surowa jedynie dla zatwardziałych, nie znających Boga."
("Poemat Boga-Człowieka")

"O, gdyby ci wszyscy, którzy pozbawieni są pracy, przyszli do mojej winnicy, znaleźliby pracę uszczęśliwiającą."
(s. Leonia Nastał - objawienia)

"Ja mogę każdemu z was przydać możliwości działania i poszerzyć zakres zadań, ale robię to wtedy, kiedy wasza służba Mnie – cieszy was."
("Boże Wychowanie")

"Niech każdy rozpozna swój charyzmat i działa według niego. Każdy wie, co może robić, co sprawia mu Bożą radość, a co przychodzi z bardzo wielkim trudem. "
("Żywy Płomień" - objawienia)

"Uwierzcie Mi, że koniec waszych starań będzie samą czystą radością."
("Boże Wychowanie") 



Jakub Śpiewak - zastanawiające życie i przedwczesna śmierć


 

Ilu rodziców zastanawia się, co dzieci oglądają w Internecie? Jakub Śpiewak, nauczyciel klas początkowych, wiedział co jest w sieci i chciał chronić najmłodszych. Mówił o rzeczach, o których niewielu mówi. Założył fundację, ale potem stało się coś, co nie powinno mieć miejsca. Część wpłaconych przez ludzi pieniędzy przeznaczył na własne wynagrodzenie. Nie znam się na przepisach dotyczących prowadzenia fundacji, ale wydaje mi się, że nie są to sprawy ściśle uregulowane. Pracując, z czegoś trzeba żyć. Jakub Śpiewak przegrał proces i trafił do więzienia. Tam jednak ewangelizował, o czym mówił na tym filmie: 



Zmarł w 2024 roku. Jest postacią, która mnie zastanawia. Także dlatego, że w Gliwicach, w auli przy katedrze, mówił o swojej działalności. Jednak najważniejsze pytanie: czy to wszystko musiało się tak potoczyć? Chciał dobrze, wyszło źle. Może spotkał się z brakiem zrozumienia ze strony ludzi? Może do dziś nie ma zrozumienia tych zagrożeń ze strony wychowawców? Ta sprawa krzyczy.

 

 

Pismo Święte od strony historycznej i kulturowej


"A wy, inteligencjo Krakowa czy czytacie Pismo Święte? Choćby jako „dzieło kulturowe”?"
(Cyprian Polak - objawienia)

Pan Jezus w powyższych słowach zwraca uwagę na to, że Biblia, oprócz swojej niepodważalnej wartości duchowej, przekazuje bezcenne informacje o życiu starożytnego narodu. Bez Pisma Świętego trudno uczyć się starożytnej historii, a dzięki Biblii wiemy, że:

1. Każdy naród miał swoich ojców.
2. Każdy naród potrzebuje czasu, aby wzrosnąć liczebnie.
3. Naród wybrany posiada wartości, które musi chronić przed obcymi narodami.
4. Naród wybrany nie łączy się obcymi narodami, aby nie zanikły prawdziwe wartości.
5. Naród wybrany troszczy się o własną pamięć historyczną, gdyż nikt inny o nią nie zadba.

Jeśli przeczytamy Biblię, łatwiej zrozumiemy, że starożytna Polska i Słowianie w ogóle:

1. Mieli swoich ojców: Cara, Pannona, Lecha, Czecha, Kodana, Rusa, Filana, których imię nadano całym ludom.
2. Polacy potrzebowali całych wieków, aby wzrosnąć liczebnie i być narodem. Mieszko I ochrzcił duży naród, a nie tylko swoją rodzinę.  
3. Jeszcze przed wojną trojańską, Słowianie bronili swoich wartości, w bitwie nad Tolężą.
4. Lehici woleli uciec do Illyrii, niż zmieszać się z obcym sobie potomstwem Alana.
5. Lehici wrócili z wygnania, gdyż pamiętali, jakie ziemie kiedyś zostawili. Odbudowali miasta, bo pamiętali ich dawnych założycieli.

Ponadto, Biblia mówi o wynalazkach techniki, pokazuje organizację państwową, życie kulturalne i obyczajowe. Ta wiedza przyda nam się w odkrywaniu Lehii.


Odróżnianie epok chrześcijańskiej historii Polski



Ten artykuł jest kontynuacją artykułu "Odróżnianie epok starożytnych":

https://prawdaihistoria.blogspot.com/2025/08/odroznianie-epok-starozytnych.html


W szkole uczymy się wielu różnych dat. Daty ważnych wydarzeń nie zawsze są łatwe do zapamiętania, ale są też takie daty, które łatwo przyswoimy:

1333 Rok Pański - śmierć Władysława Łokietka
1666 Rok Pański - sejm zajmuje się problemem Liberum Veto


Władysław Łokietek zjednoczył ziemie polskie po rozbiciu dzielnicowym. Choć to zjednoczenie nastąpiło jakiś czas przed jego śmiercią, to jednak data jego śmierci jest łatwa do zapamiętania. Podobnie jest z Liberum Veto. Ten problem Polska miała przez dłuższy czas, ale łatwo zapamiętać datę, gdy sejm próbował się tym zająć. Niestety nieskutecznie i taki był początek naszego, narodowego upadku.

Między obydwoma datami przypada czas polskiej świetności. Była to Pierwsza Rzeczpospolita i była to prawdziwa Polska, jakiej nie mamy do dziś.

Dopiero potem możemy uczyć się, kiedy było Odrodzenie, Barok, Młoda Polska. Podobnie jest ze szczegółowym odróżnianiem epok w starożytności. Najpierw podstawy, a szczegóły przybliżę dopiero za jakiś czas.


Odróżnianie epok starożytnych



Ten artykuł jest kontynuacją artykułu "Prawidłowe uczenie historii wymaga odróżniania epok":

https://prawdaihistoria.blogspot.com/2025/08/prawidowe-uczenie-historii-wymaga.html


Jeśli chodziliśmy na lekcje religii od wczesnego dzieciństwa, już wtedy uczyliśmy się historii biblijnej. W przedszkolu każdy słyszał o Potopie i arce Noego, ale nie podawano nam dat, kiedy to się wydarzyło, bo byliśmy mali. Dorośli znali kiedyś datę Potopu i traktowali ją poważnie, gdyż była zapisana nawet w świeckich książkach historycznych. Mamy zatem taki podział historii biblijnej Starego Testamentu:


1 Rok Świata - stworzenie Adama
1657 Rok Świata - Potop
3997 Rok Świata - narodzenie Chrystusa (według wizji Anny Katarzyny Emmerich)


Jak obliczono datę Potopu, to sygnalizowałem na blogu w tym miejscu:

https://prawdaihistoria.blogspot.com/2025/08/daty-wydarzen-biblijnych.html


Odróżnianie epok starożytnych to szeroki temat i jeszcze go rozwinę. Najpierw coś łatwiejszego, czyli w kolejnym artykule przedstawię, jak uczyć się podziału epok historii Polski z czasów chrześcijańskich.



Prawidłowe uczenie historii wymaga odróżniania epok



Uważam to za główny błąd w nauczaniu historii, jeśli pozostawia się uczniów bez tego treningu, jakim jest odróżnianie epok. Powinno rysować się osie czasu. Można je spotkać w różnych podręcznikach, ale jeśli ta wiedza nie jest sprawdzana, to potem wychodzi, że maturzysta nie wie nawet, kiedy skończyło się średniowiecze i dlaczego. Skoro problemy dotyczą nauczania historii Polski z czasów chrześcijańskich, to co dopiero mówić o starożytności, jeszcze bardziej rozległej czasowo.  

"Lekceważycie i nie znacie historii, kultury i tradycji własnego narodu."
("Boże Wychowanie")

To były słowa Pana z 1992 roku. Nie straciły na aktualności. Wielu akcentuje znajomość historii XX wieku, a co było wcześniej, o tym milczą.


Zacznijmy od wypunktowania:

1 Rok Świata - stworzenie Adama
3997 Rok Świata - narodzenie Chrystusa (według wizji Anny Katarzyny Emmerich)
4005 Rok Świata - 1 Rok Pański (według A. K. Emmerich)



W następnym kroku uczymy się, kiedy zakończyła się starożytność i zaczęło średniowiecze. Są to daty umowne:

476 Rok Pański - koniec starożytności - upadek cesarstwa zachodniorzymskiego.
1453 Rok Pański - koniec średniowiecza - upadek Konstantynopola czyli cywilizacji bizantyńskiej i początek nowożytności.


Jako koniec średniowiecza przyjmuje się także odkrycie Ameryki przez Krzysztofa Kolumba w 1492 Roku Pańskim, lecz pamiętam, że w liceum obowiązywała nas data upadku Konstantynopola.


Dopiero teraz możemy przejść do kolejnych kroków, czyli podziału starożytności, średniowiecza i nowożytności na mniejsze okresy. Jednak ze względu na ilość materiału, zrobię to w kolejnych artykułach.




Duchowe światło przychodzi stopniowo

"Kiedy wejdziesz w światłość, zrozumiesz. Do tej chwili będziesz szła w Prawdzie po omacku, będziesz zdobywać Miłość okruch po okruc...